Ik zie vosjes!!

De allereerste slofjes die ik heb gemaakt waren echt ieniemienie.
Zo ontzettend schattig, klein en vooral... heel lang geleden.
Voor mijn gevoel dan althans .
Op de voorkant had ik een vos geborduurd . Eigenlijk was het ontwerp van een sleutelhangers maar met wat creatief denkwerk kon ik het ook toepassen op een slofje van leer.
Na anderhalf jaar zijn de vosjes slofjes inmiddels ingeruild voor laklaarsjes welke ook verschrikkelijk schattig zijn!
Maar ja, als daar een patroon voorbij komt van knuffels met bijbehorende accessoires, dan gaat het toch kriebelen.
Dus vandaag heb ik de fox beanie gemaakt van de ontwerper Planet Applique.
Ik had al eens zo'n beanie  (muts) gemaakt dus ik wist welke maat ik moest hebben.
De grootste maat zou net niet breed genoeg zin helaas.
Maar ook hierbij was het even buiten de borduurring denken πŸ˜‰πŸ˜†
Ik heb alleen de vos zelf geborduurd en de rest middels een patroon geknipt en gelockt.
Als je de omvang weet van je kind dan kom je al een heel eind.
Voor de dames die vandaag ook aanwezig waren op de borduurclub , hierbij de foto's en uitleg hoe je de beanie in elkaar zet als je besluit af te wijken van het borduur bestand :
Allereerst knip je de muts uit en speld rondom vast
Daarna lock je het helemaal rondom. Of als je geen lockmachine hebt, werk met een zigzagsteek op je naaimachine .

Dan vouw je de 2 ronde kanten naar elkaar
Daarna vouw je de 2 zijkanten op elkaar

Nu heb je dus het midden te pakken. Hou vast πŸ˜‰
Je geeft hier een klein knipje in. Dat wordt je keeropening.

Uiteraard hoef je maar aan 1 kant te keren. Ik doe dat altijd aan de onderkant. In dit geval de kant waar geen borduring zit.
Keren maar!
Zorg dat je de naden goed naar buiten duwt.
Daarna duw je de onderkant van de muts naar binnen toe.
Je bent er bijna!!
Nu leg je de 2 keeropeningen op elkaar.
Zorg dat je aan de binnenkant van de muts aan het werken bent.
Vroem vroem, even de keeropeningen onder de locker of naaimachine

En dan leg ik het ook nog eens dwars eronder. Dus ik ga er dan nog even dwars eroverheen. Zo krijg je zo'n leuk frutje aan de bovenkant.
Tadaaa!!! En.... af!!
Het frutje πŸ˜‰
En nog even snel een aan foto 😍
Ps.. zie hier ook de lakschoentjes en de trui die ik eerder maakte.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Veel plezier met creΓ«ren!!

Groet Jes

Reacties

Populaire posts