Alle indianen....

Het is weer carnaval hier in het zuiden.
Niet dat wij zo actief zijn maar goed, een optcht kijken hier en daar, een keer de polonaise en dan zit de stemming er toch wel aardig in.
De kids vinden het verkleden vooral leuk, wie niet?
Ik kan me nog herinneren dat ik de prinsessenkroontjes zo geweldig vond, en de hakjes natuurlijk.
Tegenwoordig hebben we een verkleedkist. Alle verkleedkleding en atributen erin en lekker laten spelen.
Heerlijk!
Maar goed, carnaval.
Onze oudste is al een echte dame. De verkleedkleding van vorig jaar past nog wel maar iets nieuws is veel leuker.
En aangezien ik weleens weer een carnavals outfit wilde maken dacht ik, hebben die kip! Nou ja, indiaan in dit geval.
Ik mocht een indianenjurk maken.
Joehoe!!
Ze maakte zelf het ontwerp. En dat was wel even lastig aangezien het een heel mooi ontwerp was... maar niet helemaal hoe dat ik dacht dat ik het kon maken.
Na een dagje werk ( die tailleband was me een werkje zeg) zat de jurk in elkaar.
De franjes zijn ingeknipt en daar hoef ik verder niets meer aan te doen aangezien het tricot is.
De franjes aan de mouwen heb ik heel simp gemaakt .
Ik heb een lap van 11 cm hoog geknipt en de lengte van de mouw minus 12 cm van de onderkant ( de franjes zijn 10 cm en de zoom 1 cm en dan nog 1 cm speling) en ik ben ongeveer 3 cm vanaf de oksel gestart.  Dat was dus de breedte van de lap. Deze heb ik gelijk meegelockt toen ik de mouw in elkaar zette.
De franjes aan de onderkant , daarvan heb ik het patroon ongeveer 8 cm verlengd en dan weer 10 cm ingeknipt. Ik ben bij de zijnaden dus ook 10 cm eerder gestopt. Ik dacht dat als ik de franjes in zou knippen dat je dan de zijnaden zou zijn.
Het voorpand heb ik op gevoel doorgeknipt in een v en ook hier weer een lap meegelockt en ingeknipt.
Heel simpel als je alles geknipt hebt 🤣🤣

Toen ik ermee aan kwam waren haar woorden " mama ik vind m niet mooi maar fantastisch "
Oke, daar doe ik het voor.
Vandaag een heerlijk weertje dus we zijn eindelijk foto's gaan maken.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden .
Het patroon is van Sofilantjes, nivalis.

Lieve groet Jessica



Reacties

Populaire posts