Sofilantjes is on the roll!!

Oke, oke...
Ik heb een voorliefde voor tricot.
Ik maak bijna alleen kleding gemaakt van tricot. Het werkt lekker, zit lekker en is er in zoooveeeel uitvoeringen dat de keuze erg lastig is.

Toen Anne van Sofilantjes op zoek was naar pre testers, heb ik mezelf gelijk opgegeven.
Ze is 1 van de weinige ontwerpers waar ik blind op vertrouw.
Pasvorm is goed, patronen zijn duidelijk. Ik heb nooit wat te klagen.
Ook het testen verloopt altijd goed.

Deze keer ging het op de Aureum.
Laatst was de dames uitvoering al uitgebracht. Nu waren de meisjes aan de beurt.
Al is het ook wel een patroon wat voor jongens geschikt is, al zul je waarschijnlijk een kleine aanpassing moeten doen vanaf de taille.
Daar loopt het iets breder uit. Mocht je zoon dat niet fijn vinden, dan kun je het vanaf de taille wat rechter tekenen.

Het grootste obstakel is de stofkeuze.
Welke stof ga ik gebruiken voor de pre test, welke voor de finals?
Lastig lastig...
Ik heb onze oudste dochter, voor wie ik de pre test maakte, zelf laten kiezen uit de stash.
Het werd de blaadjes stof. En wat een mooie keuze!!
De aureum heeft 4 rugopties.
Ik heb voor haar optie D gemaakt, de U optie.
De top is niet gevoerd waardoor je met biaisbandjes werkt. Deze maak je heel simpel zelf van tricot.
Zoals je ziet draagt ze er een top onder en de bandjes zijn helemaal niet storend. Wat een heerlijk zomers gezicht!
Het patroon komt in verschillende lengtes, van top, tot aan maxi jurk.
Heeeeerlijk!

Voor de finals heb een top gemaakt voor onze jongste
Uiteraard moest leeuwtje mee op de foto :)
Ik had nog een stukje van de konijnen stof liggen. Maar de keuze voor de bandjes was erg moeilijk.  Eerst dacht ik wit... nee toch maar geen wit. Toen dacht ik, als ik er een grijze siem short bij maak, en die short witte bandjes geef, dan geef ik de aureum grijze bandjes. Dus bandjes gesneden.... en hop daar kwam de twijfel weer.
Uiteindelijk de bandjes roze gemaakt en ik ben er heel blij mee! Toont toch net wat liever.

Het patroon vind je via deze link:
https://www.sofilantjes.com/product/aureum-racerback-top-tuniek-en-jurk-kind-nederlands/

De bundel met de dames vind je hier:
https://www.sofilantjes.com/product/aureum-racerback-volwassen-en-kind-bundel-nederlands/

Veel plezier met creĆ«ren ❣

Reacties

Populaire posts