Bye Bye summer!

De zomer is op zijn eind... En dat is niet erg.
Dat betekent dat de we de herfst voor de deur hebben staan.
Deze week hadden we al een zomerstorm op bezoek en ik merk dat het eigenlijk ook best fijn is om weer eens andere kleding aan te hebben. 
Gelukkig hadden we geen last van de warmte. Binnenshuis bleef het lekker koel. Dus we bleven maar rondom huis. Beter ook, zeker in deze tijd.

Maar goed, gelukkig mogen de kinderen weer lekker naar school en daarom heeft Made by Runi deze week een hele leuke sale!
Alle kinderpatronen zijn in de aanbieding, 20% korting!!
En deze week is de rok 'Feeling Fabulous" patroon van de week. Nou, ik kan je zeggen, ik ben er verliefd op!
Ik had wat moeite met het kiezen van de stof. In eerste instantie wilde ik voor lekkere knallende kleuren gaan. Maar toen ik naar buiten keek dacht ik, neeh laat maar.
Maar wat dan??
Ik dook in mijn stoffenbak en ineens zag ik dit printje liggen. Ik wist met, dit wordt m!

Ik combineerde hem met zwart, weer eens wat anders dan waar ik momenteel ook mee bezig ben.
De top is ook 1 van mijn favorieten, dat is de Gemma top van sofilantjes. Lekker oversized en prachtige ronde zoom. Ik zal nog wat fotos maken van dit patroon. Geloof me, deze wil je ooook hebben!

De Feeling Fabulous is rok met dubbele laag waarvan de bovenste laag schuin loopt. Ik heb de rok afgewerkt met een rolzoom. Deze is echt een makkie om te maken op mijn Bernina lockmachine. Zo simpel om de lockmachine even om te bouwen en weer terug. 


Buiten dat, is de rok ook echt binnen een handomdraai gemaakt. Het kiezen van de stof duurt echt langer!


Ik heb de stof ook nog in het roze. Want tja, dat is het nadeel van stof. Dat wordt altijd in meerdere kleuren geleverd en dan is kiezen lastig. Althans, wel voor mij dan he.

Dit is al de 3de Gemma top die ik heb gemaakt en de bijpassende culotte en rok intussen al bijna 3 keer. Alleen de laatste moet ik nog even afmaken, alleen de heupboord nog. Maar dat moet ik al meer dan een maand in orde maken. Oh vreselijk als iets zo blijft hangen. 
De bijpassende culotte is ook heerlijk om te maken. Ik mocht de Gemma en culotte testen in de pretest. Dat is de fase voordat de werkelijke test begint. Op deze manier worden eventuele onduidelijkheden of foutjes op tijd opgespoord. Als je dan het patroon koopt dan is het zeker in orde.
Je kunt dus kiezen voor een culotte of een rok. Beide zijn echt zo snel in elkaar gezet, net als de Gemma.
Jeetje, het lijkt wel of ik alleen maar voor makkelijke patronen kies. Maar ik kan je garanderen, ik ben nu met iets bezig wat echt wel wat meer tijd en aandacht nodig heeft. 


De fotos heb ik binnen moeten maken. En daardoor is de resolutie niet zo heel hoog. Hopelijk is het niet storend voor jullie. 
Oh wat wordt mn kleine meisje toch al weer groot zeg. Ze is 3 jaar, gewoon al 3!
Ik bedenk me nu ook dat ik niet heb geblogd over wat ik voor haar verjaardag maakte. Ik zal eens kijken of dat ik er nog een leuke blog aan kan wijden.

Voor alle naaisters: Made by Runi heeft een sew and tell groep: https://www.facebook.com/groups/madebyruni/
Hier kun je allerlei inspiratie opdoen, heel leuk!

Sofilantjes heeft ook een sew and tell groep:
https://www.facebook.com/groups/Sofilantjes/ 

Ik zal voor de handigheid ook even de linken naar de patronen plaatsen:
https://www.sofilantjes.com/product/gemma-twin-set-nederlands/   dit is het shirt wat ik heb gebruikt

https://madebyruni.com/products/pdf-monster-pattern-feeling-fabulous-child-size-80-164?variant=13207497572403 dit is de rok die ik heb gebruikt

Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren!

Lieve groet Jessica 🖤

Reacties

Populaire posts